30 september 2009

Op de helft!

We hebben dus een nieuwe vloer gekocht…..eindelijk!
Na jaren tegen een lelijke vloer aangekeken te hebben en vele discussies zijn we er aan uitgekomen.
We hadden een lariks vloer die gelakt was, na tig verbouwingen zag hij er niet meer uit maar ook waren de planken over de lengte een beetje krom wat veel spleten  gaf.
Eerst wilden we de vloer schuren en behandelen maar dan blijf je natuurlijk met die spleten zitten.
Hubbie  wil al jaren laminaat, misschien al 6x voor wezen kijken maar nee hoor…ik wilde écht hout!
Maar na mijn bank perikelen ben ik nu dan een stuk “ wijzer “  geworden en ik ben overstag gegaan
voor laminaat!!!
De verkoopster was niet zo blij met mij maar ja….dan moet je maar geen verkoopster worden!


Wat zoekt U Mevrouw???
Nou uh, laminaat wat op échte planken lijkt, liefst gerookt eiken met een witte waas erover.
Niet te donker, niet te licht, niet te bruin maar ook niet grijs….vooral geen blinkende laklagen,
ik hou niet van superdruk maar er moet wel een noest inzitten…een beetje leven in de vloer.
Snapt U het een beetje….verkoopt U zoiets?

Nou en toen kwam het…precies wat ik allemaal niet wilde hebben komt zij mee aanzetten!!
Donkerbruine laminaat met blink laag, grijs met bling bling, planken zo naturel mogelijk zonder een noest erin etc etc…
Nee, dat ging niet écht lekker!
En wat denk je….(manlief laat mij dan maar partijen en kijkt zelf een beetje rond), en vroeg me; wat vind je van deze vloer??
Ik kijk….en ja, dat is hem!!
Mijn hubbie heeft de goede vloer gevonden( hoe is het mogelijk?)
Nu vind hij zomaar mijn vloer die niet te bruin is, niet te grijs mét een witte waas, geen bling bling en hij leeft nog ook!!

En dat allemaal in een  kunstof plank!
Ah, dat had ik nou weer niet moeten zeggen!
Maar hij ligt nu voor de helft en ik vind hem écht mooi!

30-9-2009 015

Nog steeds close-up foto’s natuurlijk, ik wil mijn mooie witte blog niet verpesten door campingtaferelen
erbij te zetten. Als we er straks weer ‘normaal’ bij zitten komen er vast gezellige foto’s!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Voor de liefhebbers wat info:

  De laminaat is van Berry floor uit de serie Naturels in de kleur Vries eik.
Er zit een microgroef in aan 2 zijden, dat is een klein V groefje.
Hij kleurt bruin grijs met een witte waas.

18 opmerkingen:

Cindy zei

Prachtig!
Ik heb erg genoten van deze post. Zelf ben ik ook op zoek naar een laminaat voor in onze nieuwe woning en dit is echt een hele mooie.
Ik heb zelf ook nog niet dé laminaat gevonden die ik wil, maar dit is hem precies.
Kan u me misschien vertellen welk 'merk', type laminaat dit is?
Alvast bedankt!

Home and Lifestyle zei

Ha ha, je weet het erg leuk te vertellen...heb er helemaal beelden bij!! Wij zijn voor een parketvloer gegaan vorig jaar, maar de volgende keer kiezen wij ook voor laminaat dat er zo natuurlijk mogelijk uit ziet. Laminaat heeft toch wel erg veel voordelen. Laat je het eindresultaat nog zien....? Ben heel benieuwd, dit stukje ziet er in ieder geval al goed uit!

Groetjes, Ingrid

All Seasons zei

Ik vind het een prachtige mooie vloer, dat heeft die Hubbie van jouw wel erg goed gevonden. En dit is dus laminaat ? Ik zie het er niet van af, als je had gezegd het is eiken of id dan geloof ik het ook. Mijn vloer hier is net zo alleen eiken.
Ik wacht op de foto's als het af is....
♥ Patricia

lia zei

Je weet in ieder geval wat je wilt, en dat scheelt enorm. Ik heb zelf eiken wat me heel goed bevalt, maar vind dit een mooie vloer.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

groetjes Lia

Ineke Pluim zei

Wat een schitterende vloer!!!!
Wij hebben ook een houten vloer, maar ik zou het nooooooooooiiiit meer kiezen. Een ramp. Krassen, olievlekken/strepen, etc. Dit is echt een super alternatief. Toch de uitstraling van hout, maar niet meer de ongemakken!
Liefs,

G-STYLE zei

Hoi heidi ,
het is net of ik mezelf hoor , dat komt omdat wij het al voor ons zien en een goede verkoopster die dat direct snapt hoor !!
Ik vind je alternatief voor een houten vloer erg goed gevonden en het resultaat zal vast prachtig zijn ...............ik had trouwens graag wat campingtaferelen gezien hoor , dan is het verschil straks alleen maar groter ....hihihi
Wij moeten nog aan het schuren , en dan drie keer inwassen met een kleurolie en daarna met een finisch-waslaag afwerken , dit is toch wel wat gemakkelijker ..........
succes verder, groetjes Gea

My name is Riet zei

Dat is precies de vloer die ik wil hebben. Volgend jaar gaan we verhuizen en ik wil ook geen parket meer. Wou ooit alleen maar parket :))
Bedankt voor de tip, ik ga gelijk eens googelen.
Riet

vosgesparis zei

Toevallig heb ik precies met dezelfde vloer in mijn handen gestaan. toen was ik nog aan het twijfelen tussen zoiets als dit en wit.. nee niet glimmend wit DUH!

Een sneller kloppend hart zei

zo op de foto ziet de vloer er echt heel mooi uit...ben heel erg benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn!
ik heb zelf ook iets tegen laminaat...'t moest en 't zou hout zijn, maar hoeveel ergenis ik daar ook al van gehad heb? inderdaad spleten, slijtplekken ( en dan geen mooie) enz enz...ik zou voor deze vloer ook vallen denk ik!!

Veel succes met alles

Groetjes, Veronique

Les Cotrions zei

Congratulations! Your new floor looks gorgeous! Very nice shade of colour!
Vale

Ilse zei

Arrgghh ik heb je NU toegevoegd op mijn blog want ik mis van alles hier en ga nu snel me helemaal bij lezen. Ik moest zoooo lachen dat die verkoopster met precies het verkeerde aan kwam zetten, soms vraag je je af of ze wel luisteren,...
Nu ga ik even heel je blog lezen en je vloer is prachtig echt een HELE Mooie zo zie je ze niet vaak.

Mayflower zei

Hoi Heidi, wat een prachtige vloer, ben benieuwd naar het totaalplaatje. Ik ben ook zo af en toe al aan het kijken naar een nieuwe vloer, onze ligt er nu 16 jaar in. Ik hou deze in gedachten, want ik wil dan ook een bruin-grijzige vloer.
Succes met het leggen.
Groetjes Mea

Miss Marple zei

Ik lig in een deuk! Wat jammer dat ze dit laminaat 4 jaar geleden nog niet hadden, zeg! Maar het onze doet het tenslotte ook best...

Lieve groetjes - Irma

Rumour has it zei

En ik vind je vloer ook helemaal mooi! We zijn zelf ook nog aan het twijfelen of we op zolder nou hout of laminaat gaan leggen, maar ik denk toch dat ik zelf nu voor laminaat zou gaan. Hout werkt soms erg (bij ons althans) en laminaat nou net niet. Je moet al echt met je neus op die vloer gaan liggen om te zien dat het geen echt hout is!! :D
Goede keuze!

De Ruijsbroekjes zei

en..ik vind um ook mooi !!

Unknown zei

nou je hebt mij in ieder geval om, ik wilde ook altijd alleen maar echt hout, en boven bij de kids dus ook ahum...maarrrrrrr ik denk dat mijn ventje zijn zin nog gaat krijgen haha hier een laminaat fan erbij
trouwens genoten van je verhaal zo herkenbaar haha liefs, myrna

Anoniem zei

Mooie vloer! Ik ben verliefd en ga hem onthouden! Ik denk dat het nog een paar jaar duurt voordat het nut heeft zo'n vloer te kopen, maar ach dromen mag altijd, toch?

Laminaat zei

Misschien een beetje een late reactie, maar hoe onderhoud je deze vloer en met welke spullen. I just love the look of this floor and would like to keep it that way as long as I can. :)